STATUT
Uczniowskiego Klubu Sportowego B-MAX Zespół Szkół w Grzmiącej
Rozdział 1
§ 1
Uczniowski Klub Sportowy B-MAX Zespół Szkół w Grzmiącej zwany dalej ,,Klubem",
jest stowarzyszeniem zrzeszającym uczniów Zespołu Szkół w Grzmiącej, rodziców, nauczycieli
i sympatyków.
§ 2
1. Terenem działania Klubu jest gmina Grzmiąca
2. Siedzibą Klubu jest Zespół Szkół w Grzmiącej
§ 3
Klub jest stowarzyszeniem zarejestrowanym z tego tytułu posiada osobowość prawną
§ 4
Klub działa zgodnie z ustawą o sporcie, ustawą o systemie oświaty oraz własnym statutem.
§ 5
Klub używa pieczęci : Uczniowski Klub Sportowy B-MAX Zespół Szkół w Grzmiącej
Klub nie prowadzi działalności gospodarczej.
Rozdział 2
§ 6
Celem Klubu jest:
1. planowanie i organizowanie pozalekcyjnego życia sportowego uczniów w oparciu
o możliwości, obiektowe i sprzętowe szkoły oraz o pomoc organizacyjną i materialną rodziców i sympatyków.
2. angażowanie wszystkich uczniów do różnorodnych form aktywności ruchowej gier i zabaw dostosowanych do wieku , stopnia sprawności i zainteresowań sportowych.
3. uczestniczenie w imprezach sportowych organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim.
4. organizowanie zajęć sportowych dla uczniów szkoły w celu wszechstronnego rozwoju ich sprawności fizycznej i umysłowej.
5. organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych.
6. organizowanie uczniom wszystkich klas różnorodnych form współzawodnictwa sportowego.
7. kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości poprzez uczestnictwo w realizacji zadań sportowych klubu.
§ 7
Klub realizuje swoje zadania statutowe we współdziałaniu z dyrektorem szkoły, Radą szkoły, klubami, władzami samorządowymi i sportowymi.
§ 8
Klub opiera swą działalność przede wszystkim na społecznej pracy swoich członków i działaczy oraz pomocy rodziców i uczniów.
Rozdział 3
Członkowie, ich prawa i obowiązki:
§ 9
Członkowie Klubu dzielą się na :
1. zwyczajnych
2.Wspierajacych
§ 10
1. Członkami zwyczajnymi Klubu mogą być członkowie szkoły i absolwenci, w której Klub ma swoją siedzibę, rodzice i nauczyciele, którzy złożą pisemną deklarację.
2. Małoletni mogą być członkami za zgoda ich opiekunów .
§ 11
Członkowie zwyczajni maja prawo do :
1. Uczestnictwa w Walnych Zebraniach Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym, z ograniczeniami określonymi w art.3 ust 2 i 3 ustawy.
2.Zgłaszania propozycji wniosków wobec Klubu
3. Uczestnictwa w zawodach i imprezach organizowanych przez Klub
4. Korzystania z uprawnień określonych przez Zarząd Klubu
§ 12
Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, które popierają cele Klubu i zostaną przyjęci przez Zarząd Klubu
§ 13
Członkowie wspierający mają prawo do:
1. Uczestnictwa bezpośrednio lub poprzez swoich delegatów w Walnych Zebraniach Klubu
2. Zgłaszania wniosków i propozycji wobec władz Klubu
3. Korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu
§ 14
Do obowiązków członków Klubu należy:
1. Branie czynnego udziału w działalności Klubu
2. Przestrzeganie postanowień statutu i uchwał władz Klubu
3. Godne reprezentowanie barw Klubu
4. Płacenie składek na zasadach ustalonych przez Walne Zgromadzenie
§ 15
Członkostwo w Klubie ustaje poprzez :
1.dobrowolne wystąpienie zgłoszone na piśmie do Zarządu
2. skreślenie z listy członków uchwałą Zarządu w przypadku:
a) umyślnego naruszania postanowień statutu
b) nie branie udziału w działalności statutowej przez okres 6m-cy
3. działanie na szkodę Klubu
4. Rozwiązanie się Klubu
Rozdział 4
Władze Klubu
§ 16
1.Władzami Klubu są :
a) Walne Zebranie Klubu
b) Zarząd
c) Komisja Rewizyjna
2. Kadencja Władz trwa 4 lata. Wybory następują w głosowaniu tajnym lub jawnym w zależności od decyzji Walnego Zebrania Klubu.
3. Uchwały wszystkich Władz Klubu zapadają większością głosów o ile postanowienia statutu nie stanowią inaczej.
§ 17
1. Walne zebranie Klubu jest jego najwyższa władza i może być zwyczajne i nadzwyczajne.
2. Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze zwołuje się raz na 2 lata.
3. Walne Zebranie Sprawozdawcze zwołuje się raz na rok.
4. Nadzwyczajne Walne Zebranie klubu zwołuje się:
a) z własnej inicjatywy
b) na wniosek komisji rewizyjnej.
c) na wniosek 1/2 ogółu członków
5. Nadzwyczajne Walne Zebranie odbywa się nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje nad sprawami dla których zostało zwołane.
§ 18
1. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
a) uchwalanie programów sportowej, organizacji i finansowej działalności Klubu
b) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej
c) uchwalanie absolutorium dla Zarządu - wniosek Komisji Rewizyjnej
d) wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej
e) podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub rozwiązanie Klubu
f) ustalanie wysokości składek i trybu ich płacenia
g) rozwiązywanie i rozstrzyganie innych spraw wniesionych pod obrady
2. Walne Zebranie jest prawomocne w pierwszym terminie przy obecności co najmniej 1/2 członków uprawnionych do głosowania w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych o ile termin ten był podany w zawiadomieniu z wyprzedzeniem 2-ch tygodni.
3. W Walnym zebraniu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Zarząd.
§ 19
1.Zarząd Klubu składa się z 4 członków wybranych przez Walne Zebranie, który spośród siebie wybiera Prezesa, Zastępcę, Skarbnika i Członka Zarządu
2. Zebranie Zarządu odbywa się w miarę potrzeb nie rzadziej jednak jak raz na dwa miesiące
3. Do ważności uchwał Zarządu konieczna jest obecność co najmniej 1/2 liczby członków
4. W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu jego uprawnienia przysługują Prezesowi
§ 20
Do zadań Zarządu Klubu należy kierowanie bieżącą działalnością Klubu w okresach pomiędzy Walnymi zebraniami Klubu a w szczególności:
1. reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu
2. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu
3. uchwalanie okresowych planów działania i preliminarzy budżetowych
4. powołanie i rozwiązanie komisji problemowych
5. przyjmowanie i skreślanie członków
6. zarządzanie majątkiem i funduszami klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami
7. składanie sprawozdań z działalności Klubu
§ 21
1. Członek Zarządu Klubu może być zawieszony w czynnościach lub odwołany ze składu Zarządu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu
2. Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Zarządu podejmuje Zarząd większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
3. Usunięty lub zawieszony członek Zarządu ma prawo odwołania się do Walnego zebrania Klubu w ciągu 30 dni od podjęcia uchwały o usunięciu lub zawieszeniu.
§ 22
- Komisja Rewizyjna jest organem kontrolującym całokształt działalności Klubu;
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie Klubu. Liczbę członków Komisji Rewizyjnej ustala każdorazowo Walne Zebranie Klubu;
- Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego i Sekretarza;
- Komisja Rewizyjna działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie Klubu;
- Do czynności Komisji Rewizyjnej należy:
- przeprowadzanie okresowych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu;
- wydawanie zaleceń pokontrolnych w przypadku stwierdzenia uchybień w działalności, określenie terminów oraz sposobów ich usunięcia;
- składanie sprawozdań z całokształtu swej działalności na Walnym Zebraniu Klubu oraz stawianie wniosku o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi;
- składanie zastrzeżeń w stosunku do projektowanych uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu, jeżeli Komisja dojdzie do wniosku, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowości w działaniu Klubu;
- występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zarządu w przypadkach stwierdzenia niezgodnych z prawem lub Statutem bądź istotnymi interesami Klubu działań Zarządu.
§ 23
- członek Komisji Rewizyjnej może być zawieszony w czynnościach lub odwołany z jej składu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze Statutem, bądź i inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu;
- uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Komisji Rewizyjnej podejmuje Komisja Rewizyjna większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania;
- odwołany lub zawieszony członek Komisji Rewizyjnej ma prawo odwołać się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni od podjęcia uchwały o odwołania lub zawieszaniu.
§ 24
W przypadku powstania wakatu w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej – władzom tym przysługuje prawo dokooptowania nowych członków spośród członków Klubu. Liczba osób dokooptowanych nie może przekroczyć 1/2 pochodzących z wyboru.
Rozdział 5
Wyróżnienia i kary
§ 25
- Za aktywny udział w realizacji żądań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody;
- Zasady oraz tryby przyznawania wyróżnień i nagród określa regulamin uchwalany przez Zarząd Klubu.
§ 26
- W razie naruszenia postanowień Statutu lub uchwał władz Klubu - Zarządowi przysługuje zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez Walne Zebranie Klubu - prawo wymierzania następujących kar:
a) upomnienia;
b) nagany;
c) zawieszenia w prawach członka na okres do 12 miesięcy;
d) wykluczenia
- Od uchwały Zarządu o ukaraniu, członkowi Klubu przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni;
- Uchwała Walnego Zebrania Klubu o ukaraniu jest ostateczna.
Rozdział 6
Majątek i fundusze Klubu
§ 27
- Na majątek Klubu składają się nieruchomości, ruchomości oraz fundusze;
- Na fundusze Klubu składają się:
a) składki członkowskie;
b) darowizny i zapisy;
c) dotacje na zadania państwowe z zakresu kultury fizycznej zlecone Klubowi;
d) dotacje na zadnia zlecone przez samorząd terytorialny;
e) dochody z majątku;
f) inne wpływy.
§ 28
Dla ważności oświadczeń w zakresie praw, podejmowania zobowiązań majątkowych oraz udzielania pełnomocnictw wymagane są podpisy dwóch osób spośród następujących: Prezesa, Z-cy Prezesa, Skarbnika.
Rozdział 7
Zmiana statutu i rozwiązanie Klubu
§ 29
Zamiany statutu Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Klubu podjęte większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
§ 30
- Rozwiązanie się Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
- uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel na jaki ma być przeznaczony majątek.