Statut UKS B-MAX ZS Grzmiąca

STATUT

Uczniowskiego Klubu Sportowego B-MAX Zespół Szkół w Grzmiącej

Rozdział 1

§ 1

Uczniowski Klub Sportowy B-MAX Zespół Szkół w Grzmiącej zwany dalej ,,Klubem",

jest stowarzyszeniem zrzeszającym uczniów Zespołu Szkół w Grzmiącej, rodziców, nauczycieli

i sympatyków.

§ 2

1. Terenem działania Klubu jest gmina Grzmiąca

2. Siedzibą Klubu jest Zespół Szkół w Grzmiącej

§ 3

Klub jest stowarzyszeniem zarejestrowanym z tego tytułu posiada osobowość prawną

§ 4

Klub działa zgodnie z ustawą o sporcie, ustawą o systemie oświaty oraz własnym statutem.

§ 5

Klub używa pieczęci : Uczniowski Klub Sportowy B-MAX Zespół Szkół w Grzmiącej

Klub nie prowadzi działalności gospodarczej.

Rozdział 2

§ 6

Celem Klubu jest:

1. planowanie i organizowanie pozalekcyjnego życia sportowego uczniów w oparciu

o możliwości, obiektowe i sprzętowe szkoły oraz o pomoc organizacyjną i materialną rodziców i sympatyków.

2. angażowanie wszystkich uczniów do różnorodnych form aktywności ruchowej gier i zabaw dostosowanych do wieku , stopnia sprawności i zainteresowań sportowych.

3. uczestniczenie w imprezach sportowych organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim.

4. organizowanie zajęć sportowych dla uczniów szkoły w celu wszechstronnego rozwoju ich sprawności fizycznej i umysłowej.

5. organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych.

6. organizowanie uczniom wszystkich klas różnorodnych form współzawodnictwa sportowego.

7. kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości poprzez uczestnictwo w realizacji zadań sportowych klubu.

§ 7

Klub realizuje swoje zadania statutowe we współdziałaniu z dyrektorem szkoły, Radą szkoły, klubami, władzami samorządowymi i sportowymi.

§ 8

Klub opiera swą działalność przede wszystkim na społecznej pracy swoich członków i działaczy oraz pomocy rodziców i uczniów.

Rozdział 3

Członkowie, ich prawa i obowiązki:

§ 9

Członkowie Klubu dzielą się na :

1. zwyczajnych

2.Wspierajacych

§ 10

1. Członkami zwyczajnymi Klubu mogą być członkowie szkoły i absolwenci, w której Klub ma swoją siedzibę, rodzice i nauczyciele, którzy złożą pisemną deklarację.

2. Małoletni mogą być członkami za zgoda ich opiekunów .

§ 11

Członkowie zwyczajni maja prawo do :

1. Uczestnictwa w Walnych Zebraniach Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym, z ograniczeniami określonymi w art.3 ust 2 i 3 ustawy.

2.Zgłaszania propozycji wniosków wobec Klubu

3. Uczestnictwa w zawodach i imprezach organizowanych przez Klub

4. Korzystania z uprawnień określonych przez Zarząd Klubu

§ 12

Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, które popierają cele Klubu i zostaną przyjęci przez Zarząd Klubu

§ 13

Członkowie wspierający mają prawo do:

1. Uczestnictwa bezpośrednio lub poprzez swoich delegatów w Walnych Zebraniach Klubu

2. Zgłaszania wniosków i propozycji wobec władz Klubu

3. Korzystania z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu

§ 14

Do obowiązków członków Klubu należy:

1. Branie czynnego udziału w działalności Klubu

2. Przestrzeganie postanowień statutu i uchwał władz Klubu

3. Godne reprezentowanie barw Klubu

4. Płacenie składek na zasadach ustalonych przez Walne Zgromadzenie

§ 15

Członkostwo w Klubie ustaje poprzez :

1.dobrowolne wystąpienie zgłoszone na piśmie do Zarządu

2. skreślenie z listy członków uchwałą Zarządu w przypadku:

a) umyślnego naruszania postanowień statutu

b) nie branie udziału w działalności statutowej przez okres 6m-cy

3. działanie na szkodę Klubu

4. Rozwiązanie się Klubu

Rozdział 4

Władze Klubu

§ 16

1.Władzami Klubu są :

a) Walne Zebranie Klubu

b) Zarząd

c) Komisja Rewizyjna

2. Kadencja Władz trwa 4 lata. Wybory następują w głosowaniu tajnym lub jawnym w zależności od decyzji Walnego Zebrania Klubu.

3. Uchwały wszystkich Władz Klubu zapadają większością głosów o ile postanowienia statutu nie stanowią inaczej.

§ 17

1. Walne zebranie Klubu jest jego najwyższa władza i może być zwyczajne i nadzwyczajne.

2. Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze zwołuje się raz na 2 lata.

3. Walne Zebranie Sprawozdawcze zwołuje się raz na rok.

4. Nadzwyczajne Walne Zebranie klubu zwołuje się:

a) z własnej inicjatywy

b) na wniosek komisji rewizyjnej.

c) na wniosek 1/2 ogółu członków

5. Nadzwyczajne Walne Zebranie odbywa się nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje nad sprawami dla których zostało zwołane.

§ 18

1. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:

a) uchwalanie programów sportowej, organizacji i finansowej działalności Klubu

b) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej

c) uchwalanie absolutorium dla Zarządu - wniosek Komisji Rewizyjnej

d) wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej

e) podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub rozwiązanie Klubu

f) ustalanie wysokości składek i trybu ich płacenia

g) rozwiązywanie i rozstrzyganie innych spraw wniesionych pod obrady

2. Walne Zebranie jest prawomocne w pierwszym terminie przy obecności co najmniej 1/2 członków uprawnionych do głosowania w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych o ile termin ten był podany w zawiadomieniu z wyprzedzeniem 2-ch tygodni.

3. W Walnym zebraniu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Zarząd.

§ 19

1.Zarząd Klubu składa się z 4 członków wybranych przez Walne Zebranie, który spośród siebie wybiera Prezesa, Zastępcę, Skarbnika i Członka Zarządu

2. Zebranie Zarządu odbywa się w miarę potrzeb nie rzadziej jednak jak raz na dwa miesiące

3. Do ważności uchwał Zarządu konieczna jest obecność co najmniej 1/2 liczby członków

4. W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu jego uprawnienia przysługują Prezesowi

§ 20

Do zadań Zarządu Klubu należy kierowanie bieżącą działalnością Klubu w okresach pomiędzy Walnymi zebraniami Klubu a w szczególności:

1. reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu

2. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu

3. uchwalanie okresowych planów działania i preliminarzy budżetowych

4. powołanie i rozwiązanie komisji problemowych

5. przyjmowanie i skreślanie członków

6. zarządzanie majątkiem i funduszami klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami

7. składanie sprawozdań z działalności Klubu

§ 21

1. Członek Zarządu Klubu może być zawieszony w czynnościach lub odwołany ze składu Zarządu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu

2. Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Zarządu podejmuje Zarząd większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

3. Usunięty lub zawieszony członek Zarządu ma prawo odwołania się do Walnego zebrania Klubu w ciągu 30 dni od podjęcia uchwały o usunięciu lub zawieszeniu.

§ 22

  1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolującym całokształt działalności Klubu;
  2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie Klubu. Liczbę członków Komisji Rewizyjnej ustala każdorazowo Walne Zebranie Klubu;
  3. Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego i Sekretarza;
  4. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie Klubu;
  5. Do czynności Komisji Rewizyjnej należy:
  1. przeprowadzanie okresowych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu;
  2. wydawanie zaleceń pokontrolnych w przypadku stwierdzenia uchybień w działalności, określenie terminów oraz sposobów ich usunięcia;
  3. składanie sprawozdań z całokształtu swej działalności na Walnym Zebraniu Klubu oraz stawianie wniosku o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi;
  4. składanie zastrzeżeń w stosunku do projektowanych uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu, jeżeli Komisja dojdzie do wniosku, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowości w działaniu Klubu;
  5. występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zarządu w przypadkach stwierdzenia niezgodnych z prawem lub Statutem bądź istotnymi interesami Klubu działań Zarządu.

§ 23

  1. członek Komisji Rewizyjnej może być zawieszony w czynnościach lub odwołany z jej składu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze Statutem, bądź i inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu;
  2. uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Komisji Rewizyjnej podejmuje Komisja Rewizyjna większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania;
  3. odwołany lub zawieszony członek Komisji Rewizyjnej ma prawo odwołać się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni od podjęcia uchwały o odwołania lub zawieszaniu.

§ 24

W przypadku powstania wakatu w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej – władzom tym przysługuje prawo dokooptowania nowych członków spośród członków Klubu. Liczba osób dokooptowanych nie może przekroczyć 1/2 pochodzących z wyboru.

Rozdział 5

Wyróżnienia i kary

§ 25

  1. Za aktywny udział w realizacji żądań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody;
  2. Zasady oraz tryby przyznawania wyróżnień i nagród określa regulamin uchwalany przez Zarząd Klubu.

§ 26

  1. W razie naruszenia postanowień Statutu lub uchwał władz Klubu - Zarządowi przysługuje zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez Walne Zebranie Klubu - prawo wymierzania następujących kar:

a) upomnienia;

b) nagany;

c) zawieszenia w prawach członka na okres do 12 miesięcy;

d) wykluczenia

  1. Od uchwały Zarządu o ukaraniu, członkowi Klubu przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni;
  2. Uchwała Walnego Zebrania Klubu o ukaraniu jest ostateczna.

Rozdział 6

Majątek i fundusze Klubu

§ 27

  1. Na majątek Klubu składają się nieruchomości, ruchomości oraz fundusze;
  2. Na fundusze Klubu składają się:

a) składki członkowskie;

b) darowizny i zapisy;

c) dotacje na zadania państwowe z zakresu kultury fizycznej zlecone Klubowi;

d) dotacje na zadnia zlecone przez samorząd terytorialny;

e) dochody z majątku;

f) inne wpływy.

§ 28

Dla ważności oświadczeń w zakresie praw, podejmowania zobowiązań majątkowych oraz udzielania pełnomocnictw wymagane są podpisy dwóch osób spośród następujących: Prezesa, Z-cy Prezesa, Skarbnika.

Rozdział 7

Zmiana statutu i rozwiązanie Klubu

§ 29

Zamiany statutu Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Klubu podjęte większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

§ 30

  1. Rozwiązanie się Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
  2. uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel na jaki ma być przeznaczony majątek.
do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości